„Mit kellene akkor tenni? Volt mindig az azonnali kérdés.
A válasz egyszerű: Pontosan az ellenkezőjét annak, amit ma is teszünk!”
(Viktor Schauberger)

A Joe Energia Cella
 
<Page two> 
Elmélet és konstrukció 
***A fordítás szövegével kapcsolatban minden jog fenntartva*** 


 

A Joe Cella elmélete

Bevezetés:
Az első dolog, ami szükséges a Joe cella természetének megértéséhez az, hogy a hagyományos tudomány számos szabálya és irányelve nem kerül alkalmazásra. Ez a cella nem a konvencionális fizika szabályai szerint működik. Fontos, hogy ezt az anyagot új, szokatlan gondolatokra nyitott elmével fogadjuk, mely gondolatok gyakran ellentétesek a hagyományos fizikai szemlélettel. Lényegében Joe egy különleges és egyszerű módját fedezte fel az Orgone energia kinyerésének (később majd el lesz magyarázva ebben a cikkben). A Joe cella NEM hidrogén üzemanyagcella. A Joe cella egy Orgone Energia akkumulátor, melyben a víz csupán mint médium (közeg) játszik szerepet az Orgone energia kinyerésében, illetve lehetővé teszi annak motorban történő átalakítását.

Ehhez számos háttérolvasmány elérhető, Walter Rusell, John Worrall Kelly, és Viktor Schauberger könyvei révén.

 

Ez egy Water Fuel Cella (Víz alapú üzemanyagcella)?
Nem. Ez a konstrukció nem kísérli meg a vízmolekulákat alkotóelemeire bontani nagyfeszültség segítségével, vagy bármely más módon. A víz nem fogy el a Joe cellában, ellentétben a Water Fuel Cellákkal.

Ez egy Hidrogén üzemanyag cella?
Nem. Joe Energia Cellája jóval nagyobb energiaforrást csapol meg, melyet Orgone energiának nevezünk, és felfedezése Wilhelm Reich nevéhez fűződik. A Joe cella azonban képes hidrogént is előállítani, és felhasználható hidrogén fuel cellaként is bizonyos feltételek teljesülése esetén. Az Orgone energia a környező éterből kerül kinyerésre. Az Ortodox tudósok határozottan tagadták az éter létét a XX.század nagy részében. A 19. század végének és a 20. század korai éveinek tudósai beleértve Nikola Tesla-t, Lord Kelvin-t, James Clerk Maxwell-t és Baron Carl Von Reichenbach-ot, mind szilárdan meg voltak győződve az éter létezésében, de túl lettek harsogva az Einstein elméletek támogatói által a századforduló után. Ez nem egyezik meg azokkal az éter elméletek lejáratására vonatkozó törekvésekkel, melyeket John D. Rockefeller és J.P.Morgan bank és energia mágnások indítottak el a múltszázad első évtizedeiben…

A három gáz:
A Joe cella három különböző gáztípus előállítására képes, a cella beállításától („beigazításától”) függően. A Joe cella paramétereinek beállítását többféle módon is meg lehet változtatni.

Többek között ezt el lehet érni  
1) az akkumulátorról jövő áram polaritásának megcserélésével,
2)az akkumulátor csatlakozások helyének a különböző lemezek közötti megváltoztatása révén;
3)lehet emelni, vagy csökkenteni a lemez összeállítás magasságát a töltődési tartályban; vagy
4) különböző vízforrások alkalmazása, illetve egyéb lehetőségek.

A videókon, Joe aktivál egy energia cellát 12V-os autó akkumulátorról. A buborékok gyorsan leszakadnak az Energia Cella lemezeiről 30sec-on belül. Egy barna hab, vagy csapadék kezd formálódni a víz felszínén, melyben néhány nagyobb buborékká olvadnak, illetve egyesülnek a kisebb buborékok.  Joe ezután demonstrálta az explóziós hatását a gáznak, melyet égő gyufaszállal idézett elő. Mindegyik gáz másmilyen reakciót mutatott, a gyufával történő meggyújtás után.  

A gázok leírása a következő:
1) A Hidrogén gáz nagyon kis méretű buborékok formájában távozott a cella belsejéből, és sárga lángot produkált meggyújtás után. A buborékok meggyújtása egy közepes erősségű csattanást idézett elő, hasonlót egy kupakot kilövő játékpuskához.

2)A beállítások változtatása után, Joe egy második típusú gázt állított elő, melynek neve egyelőre ismeretlen. (Néhány spekuláció szerint ez az un. Brown féle gáz, de én ebben nem vagyok biztos.) Odatartva a gyufát ehhez a gázhoz, egy hangosabb durranás keletkezik, egy éles csattanás, de sárga láng és fülcsengés nélkül.

3)A harmadik típusú gáz (neve szintén ismeretlen) produkálja a legnagyobb energiájú kisülést mind közül. Amikor Joe gyufát közelített ehhez a gázhoz, nagyon erős durranást és fülcsengést kapott eredményül. Ez a harmadik típusú gáz az, amit Joe energiaként hasznosít az autómotorok meghajtásakor. Van tehát egy olyan gázunk, amely valahogy jelentős mennyiségű Orgone Energiát gyűjtött be, és felhasználható a motorok belsejében.

A 2. és a 3. típusú gázoknak a szokatlan tulajdonsága az, hogy amikor berobbannak a gyufától, akkor a dobhártyát a testtől kifelé húzzák. Ez azt jelenti, hogy a gyufával gerjesztett gáz negatív irányú robbanást és nem hagyományos robbanást (amely befelé erőltetné a dobhártyát) idéz elő. Ezt fontos és lényeges figyelembe venni.  A hagyományos fizikában, mi hozzászoktunk ahhoz az elképzeléshez, hogy energia szabadul fel explózió esetén, az energia kifelé ható expanziója és a környezetbe leadott hő formájában (mint exotermikus reakció). Itt mi egy implózióval állunk szemben (endotermikus reakció), amelyben egy gyors energia kondenzáció (sűrűsödés) van, amely csökkenti a környezet hőmérsékletét. Pontosan ez az, amit az ausztrál erdész, feltaláló és természetbúvár Viktor Schauberger felfedezett, amikor csigavonalban rendezett vizet egy örvényben. A víz hőmérséklete ilyenkor csökkenne.


Barry Hilton könyvében arról spekulál, hogy a harmadik típusú gáz szerinte a hidrogén egy különleges formája, nehezen megrakodva felhasználható orgone energiával, amely képes keresztül menni, és átitatni a motor fémjének atomjait. Alex Schiffer úgy gondolja, hogy a Joe cellából jövő Orgone energia elszállítódik a légfelvevő nyíláshoz, de azt felveszi és adszorbeálja a karburátoron keresztül rohanó levegő, majd pedig elszállítja a hengerekbe. Alex spekulációja szerint a hengereket körülvevő hűtővíz játszik fontos szerepet az orgone energia felvételében.


Persze ez mind csupán spekuláció, de mind Barry, mind pedig Alex elképzelése megfigyelhető tényeken alapszik. Például a teljesen alumíniumból készült motorok pár órán belül képesek adoptálódni , míg egy vasalapú motor esetében ez az akklimatizáció egy, de akár több hetet is igénybe vehet. Mivel az alumínium könnyebb és „porózusabb”, ezért az Orgone/hidrogén gáz valószínűleg könnyebben behatol és telítődik ebben a fémben, mint a sűrűbb öntöttvasban.

Alex elképzelésével kapcsolatban megjegyzendő, hogy a víz egyike annak a négy őselemnek (víz, levegő, föld és tűz), amelyhez az éter köthető, így az ő javaslata is logikusnak tűnik.

A fenti teóriát egy másik megfigyelés is alátámasztja. A cella kivezetése egy vak szerelvényhez csatlakozik a karburátor házán. Ez azt jelenti, hogy nincs nyílás ezen a szerelvényen keresztül a karburátor belseje felé. Igen jól olvastad az előző mondatot. Megismétlem: nincs fizikai nyílás az energia cella kimenete és a motor belseje között. Mégis a cella működik! A logika azt diktálja, hogy a gáznak át kell haladnia a karburátor házának a fémén, hogy elérhesse a motor belsejét. Mivel a hidrogén az összes elem közül a legkönnyebb (csak 1 proton), messze nem tűnik túl nagy bűbájnak az a feltételezés, hogy ez megtörténhet.

Wilhelm Reich is megjegyezte, hogy az Orgone –t nem hátráltatják a fém akadályok, a fémek felszíne először magukhoz vonzzák, majd taszítják azt.

 

Az Orgone Energia:
Wilhelm Reich, a 20.század egyik kimagasló tudósaként az Orgone energiát  az 1930-as évek végén fedezte fel. Nagyszámú kísérlet vezette el őt a bomló növényi és állati sejtek mikroszkópos vizsgálatához. Megfigyelte, hogy a bomló fű és moha sejtek vízben lebegve fokozatosan tönkre mennek és apró energia hólyagocskák képződnek (melyek csak 2000x-es vagy nagyobb nagyítás mellett láthatóak), ezeket BION -oknak nevezte el. Ezek a bionok intenzív kék fényt bocsátottak ki, és végül egy bion kupaccá álltak össze, amely szinte hihetetlen módon, de később átalakították önmagukat egy élő protozoává (véglénnyé), mint amilyen pl.: egy amőba, vagy egy papucsállatka!!!  (Egyedül ezért a felfedezéséért Nóbel-díjjal kellett volna jutalmazni Reich-et, de ehelyett a kormányzat hamis vádakkal állami fegyházba vetette, ahol 1957-ben szívinfarktusban hunyt el, miután a kiszabott 2 éves ítéletből egy évet már letöltött..)

 

Reich úgy találta, hogy nagyobb mennyiségű bion hólyagocskákat tudott elérni szerves (pl. vér), vagy szervetlen anyag (pl. óceán homok) magas hőmérsékletre történő hevítése révén, előidézve azt, hogy a hevített anyag megduzzadjon egy speciális folyadékba merítés alatt. Ez a procedúra bőséges mennyiségű biont eredményezett ezekből az anyagokból, hogy most már rendelkezésre álljanak egy űj élő organizmusba történő átalakuláshoz. Kitartó megfigyelés révén Reich rájött arra, hogy a kék derengést az Orgone energia okozza, melyet a bionok biogenetikus aktivitása idéz elő. Felfedezte, hogy az Orgone energia nem csupán az összes élő anyagot itatja át, hanem azt megtalálta az élettelen anyagoknál is (pl.homok, szén, és föld) és mindenütt jelen van a légkörben is. A nap a legfőbb „beszállítója” az Orgone energiának. Reich Orgone energiával kapcsolatos felfedezéseit két könyvben is publikálta, melyek a következő weboldalon elérhetőek: http://orgone.org.

 

Joe cella építése:
Az energia cellák két típusa: Savas és lúgos

Alex Schiffer megemlíti, hogy a Joe cella vagy savas, vagy lúgos cellaként készíthető el. Véleménye szerint rengeteg ember celláját azért nem tudja munkára fogni, mert a két cellatípus anyagait összekeverik építéskor. A „Kísérletezők kézikönyve” című munkájában Alex felsorolja azokat a jellemzőket és anyagokat, amelyek megfelelőek a savas, vagy a lúgos cellák számára. Alex csak a savas cellák építését preferálja. Az üveg teszt cella leírása Alex savas cella feljegyzésein alapszik.  

Korai prototípusok:
A video felvételek számos 1993 óta épített korai Joe cella prototípust lefednek. Ahelyett, hogy ezeknek a hibás celláknak a leírására fecsérelnénk az időt, úgy érzem, hogy sokkal nagyobb haszonnal kecsegtet, ha Joe legújabb és egyben legsikeresebb Joe Cella konfigurációira összpontosítunk. Az érdeklődők ellenőrizhetik Joe korábbi prototípusait mind a két videoszalagon és Barry könyvében
(The Joe Cell Phenomenon – A Joe cella jelenség) is.

Joe felfedezte, hogy két cellakonfiguráció produkálja a legjobb eredményt.  Egy kisebb Energia Cella, melyet autóban használ, és egy másik nagyobb, amelyik a víz feltöltésére szolgál, és a műhelyében van elhelyezve.

A következő bekezdésekben a kisebb és a nagyobb cella általános leírása olvasható, melyekre úgy fogunk hivatkozni, mint Autós-Cella és mint Töltőkád. Észben kell azonban tartani, hogy mind a két Joe cella azonos elven működik. Az egyik egyszerűen csak nagyobb, míg a másik kisebb. Ahhoz, hogy jobban megértsük a Joe cella működését Alex Schiffer mindenkinek azt javasolja, hogy először egy üveg teszt cellát építsen, és ez által szerezze meg a szükséges tapasztalatokat. Azután már nagyobb önbizalommal és kevesebb hibával kezdhet hozzá a töltőkád, vagy az autós-cella megépítéséhez. Mi mind a hármat leírjuk a következő bekezdésekben. Először következzen tehát az Autós-cella leírása.

 

Az Autós-cella:
Az autóba helyezett cella sokkal kisebb, mint a Töltőkád. A méretek nem kritikusak, de az Autós cella tartályának belső átmérője már lényeges, hogy 4   5  inch átmérőjű rozsdamentes acél legyen (ami 6 inch belső átmérőt jelent üveg, vagy műanyag tartály esetében). Nagyobb átmérő is lehetséges, de valószínűleg szükségtelen. A tartály készülhet rozsdamentes acélból(S/S), üvegből, vagy acryl műanyagból (acrylic plastic),  de mi koncentráljunk a rozsdamentes acélra, annak merevsége, szilárdsága és az autóban történő felhasználás szempontjából előnyös tulajdonságai miatt.

 

A mágnesesség ellenőrzése
Az összes rozsdamentes acélból készült alkatrésznek  (beleértve az anyákat és az alátéteket is) a lehető legkisebb mágneses vonzással kell rendelkeznie, melyet egy neodymium mágnessel lehet ellenőrizni (ritka földfém mágnes  Radio Shack: Rare Earth Magnet, Cat # 64-1895). Ez a mágnes nem nagyobb egy borsószemnél, mégis kiválóan fogja szolgálni céljainkat. Használj pillanatragasztót, hogy egy vékony horgászzsinórt hozzárögzíts a mágneshez. Vidd magaddal az így előkészített mágnest, amikor elindulsz élelmiszeripari felhasználásra szánt rozsdamentes acélra (a típus általában 316L) vadászni. Válaszd azt a rozsdamentes acélt, amelyiknél a mágneses vonzás olyan csekély, hogy nem bírja ellensúlyozni a mágnes súlyát. Ezután lengesd meg a mágnest, vagy közelítsd a zsinóron tartott mágnest a rozsdamentes acélhoz, és figyeld meg, hogy mekkora kitérést okoz a mágneses vonzás. A legjobb az az acél, amelyiknél a legkisebb mértékű a mágneses vonzást tapasztalsz (általában mindig van valamennyi vonzás).

 

A lemez összeszerelés
A rozsdamentes (S/S ~ stainless steel) acél tartályra, anódként, vagy anód konténerként hivatkoznak, mivel az akkumulátor pozitív terminálja csatlakozik rá. A cella 3 vagy 4 rozsdamentes acél hengert (csöveket) tartalmaz még, melyekre Joe 1”, 2”, 3”, és 4” colos átmérőkkel hivatkozik. Ezek koncentrikusan kerülnek elhelyezve egymásban és az anód tartály belsejében.

Ezek az S/S acélcsövek egymástól és az anódtartálytól is „Y” elrendezésben vannak elszigetelve 3-3 gumiszigetelés segítségével (Alex Schiffer Ebonitot, vagy Teflont használ), melyek 120°-os térközzel követik egymást a csövek kerülete mentén, valamint ezek kerülnek beépítésre a szomszédos csövek aljánál és a tetejénél is. Ezeknek a gumi távtartóknak kettős feladatuk van: egyrészt szigetelést biztosítanak a lemezek között, másrészt pedig mechanikai teherviselőként szolgálnak a lemez/cső összeállítás számára (súrlódás/összenyomás). Nagyon fontos, hogy az összes cső felső pereme tökéletesen szintben legyen egymással. Ha csak egy csőnél is kissé lejjebb, vagy feljebb van a perem többiéhez képest, akkor a cella már nem fog tökéletesen működni. Miután hozzájutottál a rozsdamentes acélodhoz, és mindent korrekt méretűre vágtál, az összes S/S alkatrészt alaposan meg kell tisztítanod ecetsavval (ecet) elkevert Juvenilis vízzel (juvenile water), az összeállítás előtt. Mindig tiszta kézzel dolgozz. Ecetsavon és Juvenilis vízen kívül ne használj semmilyen más tisztítószert. Polírozd ki a rozsdamentes acélt a tisztítás előtt. Ne használj kereskedelmi súrolószert. Mindent tarts abszolút tisztán, mert ez egy rendkívül fontos feltétele annak, hogy a cella működjön.

 

A rozsdamentes csavar
Az autós cella rendelkezik egy S/S csavarral, amely bele lett sajtolva az 1” colos cső közepének az aljába. Találnod kell egy  olyan rozsdamentes csavart (ellenőrizd mágnesességre), amelyiknek a hexagonális feje biztosítani fogja számodra a szorító erőt- ami belerögzíti a csavart az 1 colos csőbe (használj rozsdamentes (316L ha lehetséges) másfél colos csavart 3-4 col hosszúsággal). A csavar és az 1” colos cső együttesen fogja a cella katódját képezni, mivel ezek az akkumulátor negatív termináljára fognak csatlakozni az autó karosszériáján keresztül. Az autós cella tartálya ki van fúrva az egy colos csőhöz csatlakoztatott csavar számára, hogy azon a csavar szabadon átmehessen. Ez a furat egy nagy gumi tömítőgyűrűvel van ellátva (vagy egy más típusú lépcsőzött teflon tömítőgyűrűvel), azért, hogy megakadályozza a csavar és az energia cella fémrészeinek érintkezését.

S/S anyák rögzítik a csavart szilárdan a megfelelő helyre. Az anya szintén érintkezik a nagy gumi, vagy teflon tömítőgyűrű peremével, így biztosítva az anya szigetelését is az anód tartálytól. A konténer fenekén túlnyúló csavarrész ezután már rögzíthető az autó karosszériájához, de fontos, hogy a pozitív anód tartály és a negatív karosszéria között egy nagy gumi pad legyen elhelyezve a rövidzár megelőzése végett.

 

Az autós cella tartályának belsejében lévő S/S csőszerelvény hossza függ az elektródának használt hengerek számától. Alex Schiffer úgy találta, hogy a csőszerelvény hossza optimalizálható a cella magátmérőjének egyeztetésével. Alex könyve tartalmaz egy táblázatot ezekről a méretekről, de az ökölszabály az, hogy használj 7”inch hosszú csöveket a 3 elektródás autós cellához, és 8” inch hosszú csöveket a négy elektródás autós cellához.

Az anód konténer kb. 2” inch -el  hosszabb legyen a belső henger elektródáknál.

Fontos, hogy az összes henger hosszúsága hozzávetőlegesen legyen hasonló, a választott hosszúság ellenére. Habár a 2”, 3” és a 4” colos elektródák (csövek) elektromosan nincsenek csatlakoztatva sem az akkumulátorhoz, sem pedig másik elektródához, mégis ezek kritikus funkciót látnak el a Joe cella működésében.  Joe úgy hívja őket, hogy Neutrális Elektródák.

Emlékezz, az akkumulátor negatív oldala a középső 1” colos  csőelektródára van kötve az S/S csavaron és az autó karosszériáján keresztül. Az akkumulátor pozitív terminálja az autós cella rozsdamentes acél (stainless steel = S/S) anód tartályára van rákötve egy 1”colos alumínium csövön keresztül, amely az autóscella tetején lévő kúpra lesz rácsatlakoztatva.

 

Az Anód Tartály
Az elektróda szerelvény az S/S anód tartályban van elhelyezve. Az elektródák el vannak szigetelve a tartály aljától az S/S csavar segítségével, amelyik a tartályon kialakított furaton halad keresztül. Fontos, hogy az anód tartály le legyen fedve egy kúp alakú fedővel. Használhatsz rozsdamentes acélt, vagy alumíniumot is ebből a célból. Mind a két anyag jól használható (egy 5” -tol 1” col –ig, vagy egy 6”-tól 1” col-ig kialakított kúpon lesz a csőr).  A kúpszögnek legalább 45°-osnak kell lennie, de Alex Schiffer szerint az 52-54° kúpszögnél a cella jobban működik. Rá kell hegeszteni egy 1” colos nyomószögben kialakított szerelvényt a szűkítő tetején lévő 1” colos furatára, azért, hogy fogadni tudja a szintén 1” colos alumínium csövet, amely azután elszállítja az ORGONE energiát a motor bevezetőcsövéhez. Az 1 colos alumínium cső belsejét ki kell polírozni (fényesíteni), mivel az ORGON úgy viselkedik, mint egy optikai hullám. Az ideális esetben az alumínium cső vízszintessel bezárt szögének folyamatosan emelkednie kellene, amíg el nem éri a karburátor csatlakozását, de a horizontális (vízszintes) csőfutás is oké. Azonban soha se irányítsd a csövet lefelé. Az ORGONE felfelé törekszik, és nem akar lefelé menni.

 

Az alumínium cső vége nincs közvetlenül rácsatlakoztatva a motorra. Helyette inkább, egy 4 col hosszúságú gumi, vagy neoprén csövet kell használni a karburátoron lévő a vak csővégződés, és az alumínium csővég csatlakoztatásához. A gyújtásról kell a 12V pozitív feszültséget az alumínium csőhöz csatlakoztatni (az indító kulcs mögött), és ráerősíteni azt egy repülő-kapoccsal (?airplane clamp?).

Ne felejtsd el, hogy az alucső elektromosan az anódkonténerhez van kötve, és mind a kettő +12V potenciálon van, ezért  szigeteld el ezeket a motortól és a karosszériától, mert különben rövidre zárod az akkumulátort. Köss sorba egy 5A biztosítékot a pozitív gyújtás kábel és az alumínium cső között, és szigeteld el az alumínium csövet vagy műanyag hüvellyel, vagy csomagolással (villanyszerelő szalag).

 

A töltött víz
Ahhoz, hogy az autós cella működjön, „töltött” vizet kell nyerni a töltő kádból, vagy az üveg teszt cellából., melyet azután bele kell önteni az autós cellába. (Ez egyszerűbb és könnyebb, mint megkísérelni feltölteni a vizet az autós cellában). Mivel a feltöltött víz (szükséges a cella működéséhez) bele lett öntve az autóscellába, ezért nem szükséges azt az autós cellával előállítanunk. Ha az autós cella helyesen elő van készítve, és akklimatizálódik, a cella el kezd „termelni” mihelyst a töltött vizet beleöntik, és megkapja az elektromosságot az akkumulátorról. Alex úgy találta, hogy az akkumulátorból folyó 1A-es áram teremti meg az ideális elektrolízis feltételeket egy Joe cella számára a működéshez.

Először létre kell hozni a töltött vizet, majd meg kell azt szűrni (egy kávéfőző szűrővel), és azután kell hozzáadni az autós cellához, hogy megelőzzünk egy sor potenciál problémát. Fogadd meg ezt a jó tanácsot.

 

A víz
A víz, amire szükséged lesz a töltött víz előállításához roppant fontossággal bír. Viktor Schauberger találó módon úgy írt a vízről, hogy az egy „élő” szubsztancia.  Számtalan, szemmel nem látható különböző típusú energia állapotot birtokolhat. Az a fajta víz, ami a konyhacsapból, vagy vizes palackokból, vagy desztillált vízből származik lényegében erre a célra alkalmatlan „halott” víz. Alex Schiffer a „Juvenális” víz kinyerésére egy természetes hegyi forrást javasol.  Schauberger mindig azt mondta, hogy a víz nem állt készen felhasználásra az élőlények számára, amíg az megfelelően fel nem lett fejlesztve a föld belsejében. Amikor kész, akkor természetesen előtör a hegyek erdős területein, mint egy forrás.

 

És ez az a hely ahol te is megszerezheted a Joe cellához szükséges vizet:
-Egy természetes eredetű forrásból, mielőtt az ember azt megváltoztatta, beszennyezte, vagy csöveken keresztül vezette volna (amely megöli az élő természetes energiákat).

-Ha hiányt szenvedsz természetes forrásokból, akkor a következő legjobb módszer, ha megpróbálod kezelni a vizet valamilyen módon, hogy visszaállítsd annak életet fokozó tulajdonságait.

Az egyik módszer az, hogy egy örvényben forgatod a vizet, és orgone-t viszel így bele a környező atmoszférából implózión keresztül. Egy másik technika, hogy anyagokat adsz a vízhez, melyek fokozzák annak energiáját. (itt majd részletes információ lesz a víz kezeléséről)

 

A már alkalmazkodott termelő cella
Egy megfelelően megépített és alkalmazkodott cella egy kis mennyiségű elektromos potenciált hoz létre, amikor az már nincs többé rákötve az akkumulátorra. Mivel a cella nem más, mint egy orgone akkumulátor, ezért összegyűjti az orgone energiát!

Egy bizonyos telítési pont elérése után azonban, az orgone energiának valahová távoznia kell, ezért az átkonvertálódik elektromossággá. Ezt igazolja a keletkező elektromos potenciál is, amely a cellákon keresztül képződik. Ez a generált potenciál azonban nem fogja magát határozatlan ideig megtartani, hacsak nem gondoskodunk annak periodikus elektromos erősítéséről, melyet a cellán alkalmazunk. Alex megjegyezte, hogy egy 12V akku naponta 1 perces alkalmazása elegendő ennek a munkára fogható állapotnak a folyamatos fenntartásához.

Az autós cella képes folyamatosan fenntartani ezt a termelő állapotot egészen addig, amíg a cella ki nem lesz sütve (a magyarázatot lásd lejjebb).

A töltött víz tárolásán túl, emlékezz vissza arra, hogy a tartály, a Joe cella anódjaként funkcionál. Az alkalmazott akkumulátor potenciállal, a töltött víz a cella belsejében „termeli” és hozza létre a mezőhatást (kb. 1,5V-os elektromos potenciált), melyet azután fenntart az Anód tartály és a cella aljából előugró katód csavar között.

 

A mezőhatás (The field effect)
Az első és a második videó kazettán Joe megkísérli elmagyarázni a cella belsejében az elektródák között lévő „mező” hatást. Mivel az első szalag még 1993-ban készült, ezért a második 1997-ben készült felvételen Joe már sokkal érthetőbben mutatja be ezt a jelenséget.

Alex Schiffer könyvében (Experimenter’s Guide) még ennél is jobban megvilágítja ezt a jelenséget - igazán értékes olvasmány.

Mivel a töltött víz nem fogy a harmadik típusú gáz előállítása során, ezért a töltött víz mint katalizátor játszik szerepet a folyamatban. A katalizátort pedig olyan anyagként definiálhatjuk, amely elősegít egy reakciót anélkül, hogy elfogyna a katalizált reakció során. Azáltal, hogy előre feltöltött vizet helyezel egy kisebb autós cellába, kikerülöd az autós cella barna habos üledékkel történő elszennyeződésének problémáját, amely bevonná az elektródákat és a gumiszigetelőket is egy cella kisülés esetén.

 

A Töltő Kád
A nagyobb méretű Töltő Kádat elhelyezheted egy műhelyben, egy garázsban, vagy egy teraszon. Joe egy kisebb rozsdamentes acélból készült sörös hordót használt erre a célra, melynek a teteje le volt vágva. Emlékezz, hogy a rozsdamentes acélhordó egyrészt, mint tartály, másrészt pedig, mint a cella anódja funkcionál. A töltő kád belsejében lévő elektródák mérete és alakja különbözik a kisebb autós celláétól. Az elektródák nagyobb átmérőjűek és csonka kúp formával bírnak. Joe 9 elektródát tartalmazó töltő kádat használt szemben a 3-4 elektródás autós cellával. Joe úgy találta, hogy 10inch –es S/S tej szeparátor kúpok (tejipari felszerelés) dolgoznak a legjobban . Azonban más formájú S/S (rozsdamentes acél) elektródák is éppúgy jól működhetnek, feltéve persze, hogy kielégítő mértékben mentesek a mágnesességtől. Joe szerint az „élelmiszer osztályú”, vagy a „317L” típusú rozsdamentes acélok a legmegfelelőbbek erre a célra. Alex Schiffer szerint nem szükségszerű, hogy egy nagy sörös hordót használjunk a töltő kádhoz. Szerinte egy kisebb S/S sörös hordó, vagy még inkább egy teszt cella is bőven elegendő.

 

A neutrális elektródák száma
Joe gyakran említi a videó szalagokon, hogy az energia cellája annál nagyobb mennyiségű gázt állít elő, és annál kisebb mennyiségű áramot húz le az akkumulátorról, minél több neutrális (semleges) elektródát tartalmaz. Neked nem kell limitálnod az elektródák számát 3-ban az autós cellánál, de mivel ez a cella nem termeli a töltött vizet, és nincs folyamatosan ráakasztva az akkumulátorra, ezért a 3 elektróda elegendő.

Ennek ellenére, Alex Schiffer megemlíti, hogy egy további elektróda, kisebb cella „szivárgást”, és nagyobb hatékonyságú orgone felhalmozást eredményez. Mivel egy 5” colos anód konténer befogad egy 4 colos csövet, ezért valószínűleg előnyös egy 4 elektródás cella megépítése.

 

A cella kisülése
Joe úgy találta, hogyha a cella véletlenül még a barna hab cella tetejéről történő eltávolítása előtt sülne ki, akkor azt szét kell teljesen szedni, és ki kell tisztítani, mielőtt az megint helyesen működne. Ez rengeteg munkát igényel. Joe keserű tapasztalatok árán megtanulta, hogy vigyázzon és előzze meg a cella kisülését. Számodra is fontos tehát, hogy magad is óvakodj ettől a költséges és időigényes hibától.

 

Az energia cella a következő okok miatt sülhet ki:
1. A töltő kádban képződő barna hab gyors kivételének elmulasztása.
2. Véletlen szerű rövidzár az anód a katód, vagy a neutrális elektródák között.
3. Ujjaid, vagy kezed töltött vízbe történő belehelyezése.
4. Az energia cella közelében lévő erős elektromos, vagy mágneses terek.
5. Erősen negatív érzelemmel, vagy személyiséggel bíró személyek túl közel kerülnek a cellához (tudom, hogy ez őrültségnek hangzik, de mégis igaz). Wilhelm Reich úgy írta le ezt az orgone energiára gyakorolt hatást, mint „Y” faktor („Y” téged jelent „you”).

A Töltött Víz Átvitele
Miután a töltött vizet aktivizáltuk az akkumulátor energiája révén az anód és a katód között (kb 30-60 másodperc), és eltávolítottuk a Barna Habot, a töltött víz kivehető egy csőrös üvegpohár segítségével, melynek a töltött vízzel érintkező belső és nem érintkező külső felületét ujjainkkal nem szabad megérinteni. Ezt nem is olyan nehéz megtenni. Végy egy 500ml, vagy 750ml-es csőrős üveg (vagy Phyrex) poharat és tartsd meg a begörbített mutató, vagy középső ujjaddal a csőrös pohár tetejét. Merítsd be a csőrös pohár ujjaiddal ellentétes oldalát a vízbe, és merj ki ésszerű mennyiséget a töltött vízből. Zúdítsd át egy nagyobb csőrös pohárba, vagy üveg kancsóba. Csak így tovább egészen addig, amíg a negyedéig, vagy tovább tele nem lesz töltött vízzel. Ezután vidd át a töltött vizet a töltő kádból az autós cellába (csak öntsd bele).

 

Az autós cella elhelyezése.
Ez a cella beszünteti a termelést, ha mágneses, vagy elektromos mezőnek van kitéve. Joe a cellát néhány kisebb autónál a motorházban helyezte el, de általában az utas oldalon lábmagasságban csavarozta azt a karosszériához, vagy a csomagtartóban helyezte el. Neked egy vastag gumi lapra lesz szükséged, hogy biztosítsd a szigetelést a cella alja és az autó karosszériája között.

Megjegyzés: A csavar, amelyik keresztül megy a cella alján, és a középső csőhöz (elektróda) csatlakozik, el van szigetelve a cella tartálytól egy gumi tömítőgyűrű segítségével. A csavart szilárdan kell rögzíteni a karosszériához, mert a csavar képviseli a negatív katódot (és a karosszéria is negatív). Ne akard, hogy a cella konténer érintse az autó karosszériát, mert az képviseli a pozitív anódot, és összeérintve rövidre zárnád a cellát.

 

A motor alkalmazkodása a Joe cellához
Egy alumínium motornak csupán néhány órára van szüksége az alkalmazkodáshoz, míg egy vasöntvényből készült motor esetén ez az intervallum elérheti 1-4 hetet is. Joe először az autós cella telepítésével kezdte, majd csak ezután adta hozzá a töltött vizet.  Ő sértetlenül hagyta a benzin vezetéket és így járt vele egészen addig, amíg nem észlelte az alapjárat megemelkedését és/vagy azt, hogy a motor durvábban kezdett el járni. Ez jelezte számára, azt, hogy a cella elkezdi átvenni a motor meghajtását, és hogy igényli a gyújtás finom beállítását, amíg a motor újra simán nem jár. Ő addig folytatta az időzítés beállítását, amíg a motor teljesen nem alkalmazkodott a cellához. Végül, Joe úgy találta, hogy már teljesen le tudja csatlakoztatni az üzemanyag vonalat, és az autót már kizárólagosan csak az autós cella látja el energiával.

 

A Teszt Cella
A kísérleteket bölcsebb egy Teszt Cella építésével elkezdeni, amihez először is egy üveg tartályra lesz szükségünk. A könnyebb kivitelezhetőség mellett, megfigyelheted a cella működését oldalról, fentről és alulról is. Keress egy nagy, felülről nyitott üvegedényt.

 

Bele kell helyezni 5db egyforma hosszúságú S/S csövet az üvegtartályba. A rozsdamentes acél (S/S) csövek átmérői rendre 1”,2”,3”,4”, és 5” colosak legyenek. Győződj meg az S/S csövek beszerzése előtt arról, hogy azok nem vagy szinte alig mutatnak vonzást a neodymium mágnessel (ez rendkívül fontos!).  A csövek egymást pozícióban gumi vagy más szigetelők révén tartják, melyeket a csövek között 120°-os elrendezésben helyezünk el a szomszédos csövek között, azok felső és alsó végeinél. Tehát 3-3 szigetelő van a szomszédos csövek között alul és felül is, ami összesen 8-szor 3db gumiszigetelőt jelent. A szigetelőket kb. ¼ inch távolságra kell elhelyezni a csővégektől. Ügyelj arra, hogy az összes cső felső pereme egy szintben maradjon a többiével. Helyezd be az üvegedénybe a cső összeállítást úgy, hogy az edény aljára helyezett néhány távtartó gumiszigetelésen üljön fel.

 

Itt nem szükséges az, hogy lyukat fúrj az edény aljára, mint ahogyan azt az autós cellánál tettük (habár megteheted, ha akarod). Azonban fontos, hogy az akkumulátor negatív vezetékét a középső 1” colos S/S henger aljához, míg a pozitív vezetéket a külső 5”colos henger tetejéhez csatlakoztasd egy krokodil csipesszel. Az 1” colos henger aljához történő csatlakozáshoz jó megoldás egy rozsdamentes acélból készült pánt, amely S/S popszegeccsel , vagy egy rozsdamentes csavarral van  oda rögzítve. A pánt mérete nem fontos, ezzel szemben nagyon lényeges, hogy mágnesesség szempontjából leellenőrizd azt. Méretezheted, úgy a pántot, hogy az edény aljánál lévő távtartók között kússzon ki a hengerek alól, majd pedig bukkanjon fel a víz felszínére és a fölé az S/S hengereken kívül. Ezután az akkumulátor negatív pólusát egy krokodilcsipesszel ellátott vezeték segítségével csatlakoztathatod rá a pántra.

 

Megjegyzés:
A mai napig, Alex Schiffer már 4 autó motorját állította át, hogy azok a Joe cella révén orgone energiával működjenek. Ez egy tiszta és ingyenes energiaforrás, amely gyökeresen meg fogja változtatni a társadalmat.

 

A Joe cella konstrukciós tervei:
A nagyobb mérethez kattints az alábbi képekre…töltsd le, és mentsd őket winchesteredre.


 

* * * * *

Fordította: Tuvok
2006.10.23.     

***A fordítás szövegével kapcsolatban minden jog fenntartva***  

< PAGE ONE >